onsdag 25 maj 2011

En Arbetande husmors tisdags syssla.

Börjar känna mig tjatig men det är ett enda projekt som upptar min fritid just nu.
En balklänning ska bli klar. Undrar om jag nämnt det förut?
Så en liten bild på det kan ni få.
Det är den här modellen från Burda.

http://www.tyg.se/Sytillbehoer/Tillskaerningsmoenster/Aftonklaenning/Aftonklaenning-8321.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=30_8321&t=801&c=47334&p=47334

Saken är den att jag har mycket mönster.
 Burda tidningar från 1984 bl.a. Men inte ett enda mönster passade till lilla fröken.
Så det blev att köpa ETT mönster. Det har jag inte gjort på många år.
Vanligtvis köper jag tidningar med mönster i.
 Jag har kunnat kolla trender och gått tillbaka i mina tidningar och
 hittat ett mönster som passar.

Mitt bidrag,
ikväll (och som vanligt sent.),
 är mitt broderi av pärlor på klänningen.
 Det är kväll. Det är mörkt ute. Taskig kamera.
 Men ni får ändå en uppfattning av mitt arbete.
. De rosa pärlorna är på tur.
 Vi har börjat berstämma,
 jag och E- dott för var vi ska placera pärlorna.
Den artar sig så sakteliga.
:
 / H
:

Inga kommentarer: