måndag 3 maj 2010

Märkböcker

Som barn älskade jag att titta i märkböcker.
( Tycker det är roligt fortfarande.)
Jag äger själv tre stycken.
.
Dessa tre är mina.
.
Men så har min man en snäll moster som
lånat mig dessa fina märkböcker nedan.
Det skulle vara så kul att få dela med sig av dessa.
Men hur ska man göra?
I en del står det "eftertryck förbjudes". Men gäller det för all framtid?
Eller är det så att rätten försvinner efter ett visst antal år?
Om det inte står något i märkböckerna är det ok att dela med sig då?
Någon som vet?
Vill ju inte göra fel.
.
.
Under tiden som jag kan njuta av dessa fina svenska märkböcker.....
... kan jag berätta om en blogg som visar fina märkböcker
från många delar av världen i sin blogg.
Tänk vad kul det hade varit att få visa svenska
märkböcker där.
.
Free historic old pattern books.
.
.
/H
.
:)
.



Inga kommentarer: