onsdag 14 april 2010

Vår och smyckeskänslor

En av mina VILL- HA klockor är denna från Aerowatch.
Aerowatch var en stor tillverkare av fickur och hängsmyckeur. Idag har det mest armbandsur som denna. Jag gillar inte när det är för mycket stenar på klockan. Men denna modell kan jag bara inte motstå. Lady Arcada
.
Så har vi då ett förtjusande armband från
Men det här armbandet borde man kunna inspireras av
att göra ett eget. Ser ut som makramé knutet.
.
Jag älskar smycken och klockor.


Men av någon anledning så blir det inte mycket smycken jag bär numera.


Jag blir trött på mina gamla och vill ha något nytt.
Kanske man kan bli inspirerad av
Lena Berglunds smycken "Happycolor"och göra om sina gamla?
Hon återanvänder gammalt material, som bland annat porslin, virkade detaljer, metallbitar, snören m.m. och gör nya smycken som jag blir riktigt glad av att se.
.


Smycken från företaget Zoccai i Italien sparar inte på juveler och guld men SUCK vad det pickar extra i hjärtat när jag tittar in på deras hemsida.
Diamanter och juveler av äkta vara är något särskilt med.
Det går inte att komma ifrån.
.
Oh, du rike man- skämm bort mig med juveler.
.
/H
.
.


Inga kommentarer: