fredag 18 oktober 2013

Ett oväntat loppisfynd

Plötsligt så ramlar den där saken som man letat över en av en slump.
Gjorde en rajd på Röda Korset på Mariedal i Umeå.
Där stod det där skåpet jag väntat på till vår matsal.
 Inte i rätt färg men ändå de rätta detaljerna på skåpet.
 Där var en underdel med två dörrar och en överdel med en lucka och två hyllor ovanför.
Men som alltid vid impulsköp så köper man först och tänker sen.
Där stod jag med skåpet och med en kombibil som redan var upp till bredden fylld med grejer.
Överdelen fick jag lämna kvar, men underdelen baxade vi in i baksätet.
Stackars butiksbiträde, han slet så svetten lackade i pannan för att trycka in den i bilen.
 Överdelen får jag köra och hämta imorgon då jag rensat ur bilen på saker.´

Bild lånat från nätet vet ej var.


















Ytterligare ett skåp kommer hem.( Min man kommer att sucka)
Men det kommer att bli väldigt fint när det är klart. Jag är nöjd.
  •  
:
:
/HElla
:
:


Inga kommentarer: